פרויקט חצי מיליארד דולר: גולדן סטייט הולכת לבניה מחדש

חוזיהם של סטף קרי וקליי תומפסון המתבגרים מסתיימים בקיץ ודריימונד גרין יסחוב עוד קצת, אבל כבר כעת ברור שחלוקת הכסף תהיה שונה לחלוטין כדי לחזור למסלול ההצלחות

לברון ג'יימס עצבני אחרי ההפסד לדנבר נאגטס

פלייאוף ה-NBA מתקיים ללא השתתפותה של גולדן סטייט, הקבוצה הדומיננטית בליגה בעשור האחרון שנמצאת צומת דרכים. הווריירס יצטרכו לבנות את עצמם מחדש בשל הגיל המתבגר של הכוכבים והנסיגה ביכולתם.

העונה הנוכחית היא למעשה הראשונה מאז 2012 ששלישיית סטף קרי (בן 36), קליי תומפסון (34) ודריימונד גרין (34) מפספסים פלייאוף כשהם בריאים (ב-2020 פספסו בעקבות פציעות ממושכות של קרי ותומפסון). הם מחזיקים במאזן של 0:14 בסדרות בהן השלישייה פתחה בכל המשחקים וסך הכל הגיעו ל-94 ניצחונות בפוסט סיזן, הכמות השלישית בגובהה לטריו בהיסטוריה של הליגה.

דריימוד גרין, סטף קרי וקליי תומפסון, צילום: USA TODAY

בקיץ הקרוב יעשו כל הצדדים חושבים. גם ההנהלה תראה את מי מהשלושה היא רוצה להשאיר ולהתחיל איתו את הליך הבנייה מחדש, וגם השחקנים עצמם יצטרכו לקבל החלטות משמעותיות לגבי עתידם.

בצורה מוצדקת לחלוטין, הווריירס השקיעו הרבה כסף בשלושת הכוכבים שלהם בזכות ההצלחות הגדולות. מבט זריז על החוזים האחרונים של כל אחד מהטריו נותן לנו קצת מושג לגבי הסכומים שהולכים להשתנות דרמטית עבור כל השלושה בחוזים הבאים, אם בכלל יהיו כאלה.

קליי תומפסון, צילום: Getty Images
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

סטף קרי חתם ב-2021 על חוזה בגובה 215 מיליון דולרים לארבע שנים. החוזה מסתיים בקיץ הבא. דריימונד גרין חתם ב-2023 על חוזה לארבע עונות תמורת שכר של 100 מיליון דולרים עד סוף עונת 2026/27. קליי תומפסון, הצלע השלישית, חתם ב-2019 לחמש עונות עבור כ-190 מיליון דולר. גם החוזה שלו מסתיים הקיץ, ולא ברור עתידו. למעשה השקיעה גולדן סטייט למעלה מחצי מיליארד דולרים בהשארת הכוכבים שלה, וכעת היא תשתמש בכסף הגדול כדי לבנות מחדש את הקבוצה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר